De perfecte werknemer volgens Richard Branson


Hier is volgens Richard Branson en andere (internationale) top managers een 100% toewijding en focus nodig en gewenst. Men moet als werknemer altijd de intentie hebben om hét verschil te maken.

Richard Branson, topman van de Virgin Group heeft aangegeven vooral te letten op of een persoon past binnen de bedrijfscultuur. Het is goed mogelijk vaardigheden aan te leren, gebruik te maken van vooral de sterke eigenschappen, maar het is lastig om mensen te trainen op hun karakter- en persoonlijkheid.

Hoe weet je als HR dan of de sollicitant die jij wil aannemen past in de cultuur van het bedrijf ?

Je kunt de sterke eigenschappen prima in kaart brengen door inzet van bijvoorbeeld een feedback analyse en voor de karakter eigenschappen een krachten vragenlijst. Dat is waar goede resultaten mee worden geboekt. Dat is wat ook onze ervaring is.

Innovatief en vernieuwend denken.

Constant bezig willen zijn met ideeën wordt ook als belangrijk ervaren. Sparren met branchegenoten om scherp te blijven en bovendien om op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen en trends.

Samenwerking.

Samenwerken is natuurlijk van vitaal belang voor een goede teamspeler. Het willen en kunnen snappen dat je elkaar nodig hebt om succesvol te kunnen zijn. Bescheidenheid en bovendien respect hebben voor elkaar spreekt voor zich.

Begrip

Intelligentie, energie en integriteit worden eveneens als belangrijk aangemerkt. Vooral integriteit is meer dan gewoon eerlijkheid en eerlijk zijn. Impopulaire keuzes horen hierbij. Als men als collega`s voldoende inzicht heeft in elkaar en de communicatie goed is dan zal hiervoor zelfs onder lastige omstandigheden alle begrip zijn.

Passie

Het betekent eigenlijk gewoon dat je houdt van wat je doet. Gepassioneerde medewerkers hebben meer energie en focus voor hun werk. Wij van Mploy noemen dit betrokken zijn bij het werk en werkzaamheden. Dat is wat wij belangrijk vinden om het beste uit jezelf en anderen te kunnen halen.

Managers, investeer in je kostbaarste investering!

Wij van Mploy leren u middels een interactief en bovendien direct toe te passen training-coaching programma hoe u als manager of leidinggevende, samen met uw collega`s een gedegen basis legt voor méér betrokken medewerkers en teams, met als resultaat méér dan alleen tevreden klanten, een hoger rendement, een lager kosten niveau.

Minder werk stress en minder burn-out klachten.

Bedrijven die een positieve ontwikkeling van onder meer de werkidentiteit stimuleren, zorgen ervoor dat medewerkers met grote tevredenheid, engagement, plezier en motivatie werken.

U zult worden getraind en gecoacht op kennis-en vaardigheden, om die zo broodnodige positieve ontwikkeling van de werknemers te verbeteren en toe te kunnen passen op de medewerkers, teams en daarmee het hele bedrijf. Het zal onderdeel moeten gaan uitmaken van het DNA, integraal onderdeel moeten worden van de bedrijfsstrategie en niet enkel een innovatie initiatief. Managers zullen echter de noodzaak voor verandering volledig moeten begrijpen. Zo niet, dan is het gedoemd te mislukken. Daarnaast is borging een belangrijk aspect voor succes.

Wat doet Hét Fundament precies?

In onze training Hét Fundament, bestaande uit 3 modules, laten wij u graag zien hoe u deze basis kunt creëren. Doelgroep, doelen, resultaten en inhoud. Alles wordt helder beschreven in de productbeschrijving, zodat u precies weet welke module of modules voor u van toepassing zijn.

Mploy bv is actief op het gebied van strategisch vitaliteitsmanagement sinds 2012.

Deze column is geschreven als integraal onderdeel van eerder gepubliceerde columns gepubliceerd op de website van Mploy.

Deel dit bericht:
Geplaatst in Tips van Jerry.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.